Etiketter

,

De senaste åren har jag hittat otroligt mycket bra musik på Spottan. Det brukar gå till så att jag antingen får en idé kring ett tema för en låtlista, och kör sökord som passar. Ibland kollar jag de tips som appen ger mig, via alla algoritmer. Och förstås är det lätt att kolla upp tips som man får av kompisar. Otroligt bra.

Jag hittade brittiska The Irrepressibles Two men in love just genom en spontan-sökning.  The Irrepressible säger att deras musik framförallt handlar om att bryta gränser och att vara ärlig med sig själv. Deras låtar beskriver kärlek på ett mycket nära och intimt sätt, och kan mycket väl appliceras på kärleken mellan människor. Sångaren i The Irrepressible, Jamie, samarbetar mycket med norska Röyksopp.

Jamie-McDermott_0x440

Matthew Richardsons circus arts har gjort en ohört intimt och vacker akrobatisk dans till en annan av The Irrepressibles låtar – Arrow.  

 

 

