Etiketter

,

Genom åren har jag lyssnat väldigt, väldigt mycket på Joakim Thåström. Jag har lyssnat på såväl Ebba Grön och Imperiet som Thåström solo. Till och med under den skramliga perioden tillsammans med Peace, Love and pitbulls. 

Något jag gillar med Thåström är att han liksom aldrig stått still. Han har förändrat sitt konstnärliga uttryck genom åren, samtidigt som det alltid funnits en vilja att förmedla något. Under Ebba Grön-tiden oftast på ett samhälleligt plan, men under åren har texterna blivit mer mångfacetterade, nyanserade och tolkningsbara. 

Hyfsat snart kommer en ny platta. Och i höst ska jag gå på konsert. Ser mycket fram emot det. 

Det finns så många fantastiska Thåströmlåtar. Jag gillar plattorna han släppt under 00- och 10-talet och är väldigt förtjust i hans självbiografiska Skebokvarnsvägen 209. Därifrån kommer

Stjärna som är din

 

