Etiketter

,

The soundtrack of our lives är ett jäkligt sjysst bandnamn. Jag fick för mig att försöka hitta soundtracket för mitt liv.Jag har alltid lyssnat mycket på musik och förknippar därför låtar, sånger och musikstycken med olika perioder i livet, och betydelsefulla personer jag mött.  Jag har gjort ett försök att fånga –  ett urval – av de låtar som varit viktiga för mig under de första fyrtioett åren, i någon slags tidslinje:) 

Förutom att de är viktiga för mig av ovanstående skäl, så är det också med sånger på listan som haft betydelse för mig som korist och solosångare, exempelvis under min skoltid – från musikklasserna i grundskolan, till högskoletiden. Det finns också med ett par låtar i listan där min pappa sjunger.

Jag tänker att alla dessa låtar, och ett helt gäng till, liksom är soundtracket för mitt liv. Och listan fylls ständigt på … ♡ 

The soundtrack of my life 

