Etiketter

,

Jag är fascinerad av hur saker, och framförallt mänskliga relationer, hänger ihop. För ett tag sedan fanns ett program på teve med Filip & Fredrik (Jorden runt på 6 steg) där de testade teorin Six degrees of separation. Det vill säga tanken om att alla människor hänger ihop med högst sex steg. 

Jag vet inte vad jag tror om den teorin, men jag tänker ändå att det ligger någon sanning i det. Jag tycker att jag rätt så ofta upptäcker att någon jag känner har någon slags relation till någon annan jag känner, men via ett helt annat sammanhang. Facebook till exempel kan ju synliggöra det.

För något år sedan visade det sig att några vänner bor i en annan väns (som jag känner via ett helt annat sammanhang) barndomshem sedan drygt tio år tillbaka. Märkligt sammanträffande. Och också lite intressant att vi kom på att så är fallet. Säkert finns fler sådana exempel som en inte vet om (ännu)…

Har du någon gång upptäckt att någon du känner, känner någon som…?

