Etiketter

, ,

Störst av allt är kärleken. Och (i alla fall för mig) musiken. Musik är kärlek. 

Värmande, peppande, tröstande, läkande, förlösande, minnen, känslor, styrka, sorg, flykt, närhet, upplevelser. Allt det och mer finns i musiken. Jag skulle säga att jag har en bred musiksmak. Bra musik är bra musik, oavsett genre, tänker jag. För mig utgår lyssnandet främst från min sinnesstämning. Men i bland kan det handla om funktion (tunga gitarrer och trumbeat är grymt på joggingturen…) eller nostalgi (musik en lyssnat mycket på kan kännas daterad, men ändå ha ett känslovärde).

Jag tycker väldigt mycket om att få tips på musik av andra. Jag tänker att det är en väldigt personlig handling. Musik som någon delar med sig av, säger mycket om vad just hen tröstas, peppas, stärks och värms av där och då.

Jag vill gärna dela några låtar med dig. Ta dem till dig om du vill. Det är låtar som finns  på spotifylistan över mina mest spelade låtar under förra året. Helt olika låtar, som jag gillar väldigt mycket.

Love hurtsLoney dear  – en grym cover på den gamla sextiotalslåten (mycket bättre än originalet!). 

Jesus built my hotrodMinistry – en 25 år gammal låt med fruktansvärt skön energi. Man måste lyssna högt.

No one knows, Queens of the stoneage – Så skön känsla i låten: Sången. Gitarrerna. Melodierna. Vad finns att inte gilla liksom? 

Skinny love, Birdy – Jag ÄLSKAR Birdys röst. Det här är också en cover. Bon Iver gör originalet. Den är lika bra. 

Om du vill får du gärna dela en låt med mig – en låt som är viktig för dig just nu. ♡
——

Tjugonde inlägget. Nu är en femtedel av utmaningen gjord. Som jag förutspådde så blir kvaliteten på inläggen skiftande, beroende på vad som rör sig i mitt huvud just där och  då. Tack för att du vill läsa mina lite ostrukturerade tankar och associationer ♡ 

