Etiketter

Förra året delade jag Dagens jullåt här i bloggen. Det vill säga att jag varje dag fram till jul delar andra jullåtar, eller åtminstone andra versioner, än de vi kanske vanligen hör på varuhus och på radio nu innan jul. Det var så himla kul att göra listan förra året, så nu gör jag det även i år! (Och precis som i fjol missade jag att börja 1 december. Så idag blir det två låtar!)

1 december
Joan Jett and The Blackhearts har rockat ända sedan 70-talet, men blev kanske mest kända för låten I love rock’n’roll på 80-talet. Här är Little drummer boy i deras rockiga version:

2 december
I oktober var jag och lyssnade på U2 i Globen i Stockholm. Det var första gången jag hörde dem live. Det var en helt fantastisk konsert. Att höra Bonos karaktäristiska stämma i One, October och Sunday bloody Sunday… Det gav rysningar av välbehag… Här är deras White as snow. Hos mig finns dock ingen snö än. Men kanske kommer det lite innan jul?

