Bucketlist = lista över saker man vill göra i livet

1. Åka till Tokyo.
Jag fascineras av Japan. Jag älskar sushi. Jag har tittat en del på anime. Och jag tycker att populärkulturella uttryck med ursprung i Japan ofta är spännande och står i kontrast till de många historiska kulturella uttryck som också finns, vilka också fascinerar.  Och dessutom verkar Tokyo verkar vara en så fantastiskt häftig stad.

image

Problemet är att jag är så jäkla flygrädd. Men någon gång,  kanske…

2. Skriva en bok.
Jag har länge velat skriva en bok. Jag tycker mycket om att skriva. Vad jag har tänkt att boken ska ha för innehåll har förändrats över tid. Det har rört sig om alltifrån att jag har velat skriva en barnbok till att jag vill skriva om förskola och barnkultur.

3. Sjunga i band
Jag har jämt sjungit. Solo och i kör. Jag har sjungit mest klassiskt. Och lite pop för husbehov. Under en period spelade jag lite i ett cover-band. Och när jag pluggade musik fanns tillfällen då vi spelade pop och rock. Men det var länge sedan. Och det är så sjukt kul. Så det skulle jag vilja göra igen.

