Etiketter

, ,

1. Att det är skönt med jullov. Fy fasiken vad det är skönt med jullov. Jag är inte redo att jobba ännu. Hoppas att jag är det om en vecka.

2. Att jag vill läsa mer. Jag tycker om att läsa. Men under en tid har jag inte orkat läsa något alls. Inte skönlitteratur. Inte facklitteratur. Men igår laddade jag ner några olika titlar. Ska börja med att kika på dem.

3. Att det både är skönt och trist att snön försvann. Jag gillar snö. Men utan den så slipper man slipper halkan och kylan. Det är skönt. Å andra sidan blev det mycket mörkare. Det är trist. Och så går det inte att åka pulka. Det är också trist. Kanske önskar jag ändå att den kommer tillbaka… Lite grann. Ett tag.

4. Att det blir väldigt mycket sopor i ett hushåll. Extra mycket blir det förstås så här kring jul. Därför är det så himla viktigt att källsortera och återvinna allt som bara går.

5. Att det blir ljusare nu. Det är skönt.

Jag märker att min värld inte är så stor just nu. Precis som det ska vara när man är ledig. Bra. Jag hoppas att världen snart vidgas, och att jag orkar tänka större tankar. Jag ska bara…

Det här är en del av en lista med en bloggrubriker. Läs listan här.

