Etiketter

,

Två saker tänker jag om vänner just nu:

1) Jag har varit rent ut sagt usel på att underhålla mina gamla vänskapsband under det gångna året. Jag har varit usel på att höra av mig. Inte heller har jag träffat mina gamla vänner i den utsträckning jag har velat. Jag vet varför. Och jag vet att vänskapen håller för långa uppehåll. Men det känns inte bra att inte dela den energi som jag vet att våra möten ger.

image

2) Ibland har jag tänkt att det skulle vara svårare att få nya vänner som vuxen än det är när man är barn. Och i viss mån är det kanske så? Men det är något som har hänt mig under det senaste året/åren. Jag har träffat några fina och kloka människor som nu mer är mina vänner. Jag tror att vi kommer att (fortsätta) dela bitar av varandras liv. På distans och/eller på närmare håll.

Mitt nyårslöfte blir att ta vara på vänskapen och vännerna, utifrån tanken och känslan om vad som är viktigt i livet.

Tack för att ni finns. Ni är en viktig del i mitt liv. ♡

